Winkelmand

Kies jouw categorie

Aanbiedingen
Aanbiedingen
Oplossingen
Shop per ruimte
Keuzehulp
Keuzehulp
Zakelijk & Projecten
Zakelijk & Projecten

10 meest gestelde vragen + antwoorden over kantoorkasten

Bij Povag bieden wij vele verschillende kantoorkasten aan. In dit artikel behandelen wij de 10 meest gestelde vragen bij kantoorkasten. Dit kan jou helpen bij het kiezen van de kantoorkast die het beste bij jouw werkomgeving past. 

10 meest gestelde vragen + antwoorden over kantoorkasten

1. Wat is een kantoorkast?

Een kantoorkast is een type kast die in een kantooromgeving gebruikt wordt om archief, kantoorbenodigdheden, persoonlijke eigendommen en overig kantoormateriaal overzichtelijk op te bergen en het kantoor te organiseren.

2. Wat is het verschil tussen een kantoorkast en een archiefkast?

Kantoorkast is de verzamelnaam voor alle kasten die geschikt zijn voor de kantooromgeving. Een archiefkast is speciaal ontwikkelt om documenten van verschillende papierformaten overzichtelijk en georganiseerd op te bergen. Een kantoorkast kan ook geschikt zijn voor het opbergen van andere kantoorbenodigdheden, hierbij kan je bijvoorbeeld denken aan laptops, persoonlijke eigendommen en schoonmaakmaterialen.

3. Welke verschillende kantoorkasten zijn er?

De populairste kantoorkasten zijn onze archiefkasten. Wij bieden verschillende archiefkasten aan om documenten in het kantoor overzichtelijk op te bergen. Zo hebben wij draaideurkasten, schuifdeurkasten, roldeurkasten, brandkasten, dossierladekasten en voor A1 en A0 documentenformaten hebben wij tekeningladekasten. Naast archiefkasten hebben wij vele lockers, laptopkasten, stellingkasten, garderobekasten, werkkasten en BHV kasten.

4. Zijn er kantoorkasten die speciaal ontworpen zijn voor bepaalde soorten documenten?

Ja, onze tekeningladekasten zijn speciaal ontworpen voor documenten met een papierformaat van A1 en A0. Daarnaast hebben wij brandwerende archiefkasten voor bescherming van waardevolle documenten.

5. Zijn de kantoorkasten voorzien van een slot?

Ja, bijna al onze kantoorkasten zijn voorzien van een slot. Enkel de stellingkasten, ook wel archiefstellingen genoemd, beschikken niet over een slot en hebben een open voorkant. Het voordeel hiervan is dat de toegang tot de benodigde documenten gemakkelijk is en dat je goed overzicht op al je archief hebt. Het voordeel van een kantoorkast met slot is dat kantoorbenodigdheden en documenten veilig en stofvrij liggen opgeborgen.

6. Van welk soort slot zijn de kantoorkasten met slot voorzien?

Dit hangt af van het type kantoorkast. Wij hebben kantoorkasten met een draaiknopslot en kantoorkasten met een cilinderslot. Bij levering worden er twee sleutels meegeleverd.

7. Van welk soort materiaal zijn de kantoorkasten gemaakt?

Onze kantoorkasten zijn gemaakt van metaal. Dit zorgt ervoor dat de kasten stevig zijn en gemakkelijk zijn schoon te maken. Daarnaast zijn metalen kantoorkasten duurzaam door de lange levensduur.

8. Welke afmetingen moet mijn kantoorkast hebben?

De afmetingen van je kantoorkast hangt af van de hoeveelheid kantoorbenodigdheden die je wilt opbergen en de beschikbare ruimte in je kantoor. Ons assortiment kantoorkasten is erg breed, zo hebben wij hoge en halfhoge modellen beschikbaar, maar ook vele kantoorkasten met verschillende breedtes. Wanneer je weinig ruimte hebt voor een kantoorkast met slot kan je het beste kiezen voor een kantoorkast met roldeuren of schuifdeuren. Deze kantoorkasten nemen geen extra ruimte in bij het opendoen van de kast, in tegenstelling tot een kantoorkast met draaideuren of laden. Wanneer een afsluitbaar mogelijkheid geen eis is, kan je bij een kleine ruimte ook kiezen voor een stellingrek.

9. Hoe kan ik mijn kantoorkast organiseren?

Een goede manier om je kantoorkast te organiseren is door gebruik te maken van mappen en labels. Je kunt bijvoorbeeld mappen gebruiken om verschillende soorten documenten te sorteren en ze te labelen zodat je gemakkelijk kunt vinden wat je nodig hebt. Daarnaast is het een goed idee om regelmatig de inhoud van je kast op te ruimen en overbodige spullen weg te gooien of te doneren.

10. Kan ik mijn kantoorkast op maat laten maken?

Ja, bij ons zijn er kantoorkasten op maat mogelijk. Dankzij onze eigen productie zijn er een aantal maatwerkoplossingen beschikbaar. Zo kunnen wij de kantoorkasten aanpassen tot de gewenste eigenschappen en afmetingen, maar kunnen wij de kantoorkasten ook personaliseren naar je eigen huisstijl met bedrijfslogof’s en gewenste kleurstellingen op maat. Meer weten over maatwerk? Lees het op onze maatwerkpagina!

Heb je voorkeur voor een kantoorkast?

Heb je jouw antwoord niet kunnen vinden of heb je een andere vraag?

Neem contact op met één van onze experts, zij helpen je graag verder!

Ontdek onze kasten voor ander bedrijfs(ruimtes):

Cookies voor een gebruiksvriendelijke ervaring
Om je beter en persoonlijker te helpen, gebruiken wij cookies en vergelijkbare technieken. Functionele cookies voor een goed werkende website, analytische cookies om de website voor jou beter te maken en persoonlijke cookies zodat wij en derde partijen websitegedrag kunnen monitoren en jij relevante content te zien krijgt. Klik op 'Oké' voor een een gebruiksvriendelijke ervaring en accepteren van bovenstaande cookies. Of kies voor instellingen om aan te geven welke cookies je wilt accepteren.